Portada » Sarrià-Sant Gervasi

Razón de Más

LLOC: Muntaner, 246 (Sarrià-Sant Gervasi)
DATA: Divendres, 17 de març de 2006
AUTOR: nuit

Hola amics. Ja se que no està massa ben vist posar actes d'agenda a la web però crec que aquest mereix una excepció: és per una bona causa.
El proper 23 de març es farà un concert benèfic a la sala Luz de gas (Muntaner, 246) a les 21:30. Hi tocarà un grup d'una coneguda meva (Razón de más) i els beneficis es destinaran a la ONG Àfrica Digna. Conec alguns dels seus fundadors i es una associació amb molts projectes, ganes de treballar i il·lusió. (la teniu a http://www.africadigna.org). Si us ve de gust col·laborar ja ho sabeu, i si no podeu anar, explique-ho a amics i coneguts.

24 comentaris


No seria cap bestiesa dedicar un espai més o menys permanent per a convocatòries, per que si ara pengem un parell d'històries aquesta notícia queda desplaçada i ja no informarà tal com s’escau a un anunci. Sí, sí, ja ho sé que hi ha el recurs de posar-la com a "El + destacat", però el seu lloc natural seria una agenda de debò, on cercar-hi activitats que puguin interessar dins d’un ampli espectre lúdic i cultural; i que en el seu moment podrien ser comentades com a veritables "històries" que s’haurien esdevingut. D'aquesta manera podrien ser anunciades amb antelació i vigència suficient, sense interferir en la dinàmica quotidiana del web.

Crec que la pròpia naturalesa del mitjà s’adiu amb aquest plantejament, al capdavall es tracta de seguir la vida de la ciutat en tots els aspectes possibles.

Peret - 17/03/2006 16:15


És curiós perquè quan Bdebarna només era una idea hi havia aquesta secció d'agenda que comenta en Pere. Després, a l'hora de traspassar la idea al web, vam pensar en donar-li tot el protagonisme a les històries i per això, en aquell moment vam prescindir d'aquesta secció. Però no hi ha res descartat per sempre i potser és una bona opció recuperar l'agenda. Fins i tot, podríem obrir aquí una prova, un petit "experiment". Us proposaríem que ens digueu cóm creieu que hauria de ser aquesta agenda. Evidentment, pensem en una agenda oberta, on tothom hi pugui dir la seva. Però... hauria de tenir una categoría específica i assenyalar-se amb la seva icona al plànol, com la resta d'històries, o la posaríem com una opció més al menú superior, igual que hi ha l'arxiu, i que ens portaria directament als actes publicats? Hi tindrien cabuda tota mena d'actes o s'hauria d'acotar temàticament? Hauria de sortir algun acte destacat a la portada, com passa amb les històries destacades i les notícies? Haurien de poder-se comentar, com la resta d'històries? Vinga! digueu-hi la vostra. En Pere ja ho ha fet i, com sempre, li agraïm.

Bdebarna - 17/03/2006 16:48


Va, disparo jo primer, ja que he encetat el tema: Quin inconvenient hi ha en fer una nova divisió a la portada? Ara tenim:

- El + nou
- El + destacat
- Notícies

Aquest darrer de "notíciari" no en té gaire per que fa setmanes que diu el mateix... doncs s'hi afegeix una subdivisió amb "Convocatòries" o “Agenda” amb enunciats breus i on clicant la referència que interessi s’obri la explicació pertinent i que pot dur imatge, o no, depenent de la font (jo tampoc sé si això pot generar problemes d’espai disponible). El que no sembla oportú és donar prioritats que poden ser massa arbitràries segons les preferències, tant de qui les establiria com dels que consultin, davant del risc de no acontentar ningú més val donar la mateixa categoria a totes les informacions, em sembla. Una ordenació útil pot ser per dates, s’ha d’estudiar.

El que sí que crec necessari és una catalogació temàtica, però veig supèrflua la situació al mapa si hi surt l’adreça, que hi ha de sortir!, per que sinó ja m’explicareu com hi anem... Les categories poden ser bàsiques o molt detallades, però això ja s’anirà veient sobre la marxa, no cal tancar del tot la estructura ni de l’apartat ni del mateix web. Exemple:

- Cultura (els subapartats poden ser “cinema”, “teatre”, “música”, “infantil”, “gastronomia”...)
- Solidaritat
- Col•leccionisme
- Ecologia
- Esport

Pensant en la colònia nipona, potser “Suïcidis col•lectius”, i per estar de debò al lloro “Megaborratxeres”. Ep! Només és una idea...

El Pere - 17/03/2006 17:02


Crec que és una bona idea la de crear una agenda informant dels nombrosos actes que hi han a la nostra ciutat i que per desconeixement o falta de ressò mediàdic passant sense pena ni glòria.
El que penso que no seria bo prioritzar cap esdeveniment, en canvi podria ser curiós i interessant el debat posterior que és podria obrir per part dels assistents al acte.
En principi els apartats que proposa en Pere em semblant bé.
Tot serà començar.

Enric - 17/03/2006 20:51


Ei, Enric, els dels suïcidis i "botellons" també t'agraden?

Set-ciències - 17/03/2006 21:36


Quin calvari, tio!.
Un espabilat com tu deuria distingir on hi ha un punt i apart.

Enric - 17/03/2006 23:14


Jo crec que en 'dissenyar' les normes que regeixin aquest espai d'agenda, s'hauria de plantejar si hi tenen cabuda les activitats amb afany de lucre. Em faria por que la web s'acabés converitnt només en l'agenda, o que alguns 'oportunistes' de la xarxa aprofitessin per fer publicitat de forma gratuita. S'ha de pensar quin caràcter voleu que tingui la web.

kpd - 18/03/2006 00:03


Enric, quin mal humor! només era una pregunta... i no l'has contestat!

En kpd posa el dit a la nafra, encara que potser valdria la pena provar, de moment ens hauríem de fiar del criteri de les "nostres" administradores, crec. Tot i que jo considero lícit que es pagui per l'assistència a un concert o representació escènica de qualsevol mena, de què viuen sinó els artistes? Podríem acceptar que tota manifestació artística és digna de ser publicitada com a acció cultural... però ara imaginem que actua el famós Farruquito, un fulano convicte d’un atropellament mortal, amb abandonament de la víctima i que va tenir els sants collons de carregar els neulers a un germà seu menor d’edat; ens agradaria veure recomanar l’actuació d’un delinqüent tan poca-vergonya en un web d’interès ciutadà?

I una crida a manifestar-se contra els dibuixants danesos d’acudits, o demanar la captura i mort amb recompensa d’en Salman Rhusdie?

Altra via seria donar cabuda només a actes "alternatius", i aquí haurien d'incloure els que -amb evident ironia- ha introduït el Pere al final del seu comentari, i no crec que es fes un bon servei a l'ordre i la salut pública. Finalment, qui legitima la qualificació d’alternativa?

Em penso que no he ajudat a aclarir gran cosa... i a més faig emprenyar a una estupenda persona com el senyor Jara.

Set-ciències - 18/03/2006 09:44


Idea!

I un enllaç (link, per als cibernètics irreductibles) amb la COPE?

Set-ciències - 18/03/2006 10:30


Així doncs, les propostes s'inclinen, de moment, per una agenda visible a portada, però on no es destaqués cap acte per sobre dels altres. Una opció, com diu en Pere, seria fer-li un lloc al costat de les notícies. En aquest espai es veuria un destacat de cada acte i, en clicar-hi a sobre, s'obtindria més informació: hora, lloc, etc. La divisió temàtica és el que sembla més complicat, sobretot perquè hi pot haver actes interessants però inclassificables o difícils d'encabir en una temàtica concreta. La forma que acabarà tenint aquesta agenda dependrà molt, també, de la participació (com passa a tot el web) i, per exemple, potser ens trobem que fem una classificació amb moltes categories però després no s'hi anuncien actes... o a la inversa, que no tenim les categories adients per als actes que es volen promoure. S'acceptaria, per exemple, que per començar hi hagués una agenda genèrica i, a mida que s'introdueixi contingut, veure si es fa o cóm es fa la classificació?. Sobre el tipus d'actes que es podrien o no anunciar, nosaltres sempre estem disposades a donar tota la llibertat als internautes i confiem molt en el vostre criteri. Sí que és veritat, però, que, pel tarannà del web no hi cabria tot... s'hi adiuen més activitats "alternatives" (també d'acord amb la dificultat d'establir què ho és o què no) i, pel que fa a l'afany de lucre passa el mateix: tot depèn de l'interés de l'acte, de la mesura, de la interpretació. En tot cas, si tirés endavant la proposta, us podem assegurar que des de Bdebarna provarem d'aplicar el nostre modest criteri de la manera més curosa possible.

Bdebarna - 18/03/2006 17:25


Hi hauria altres preguntes a fer-nos sobre l'agenda:

-caldria establir una "caducitat" dels actes? Si estan oberts a rebre comentaris és segur que hi podrà haver informació amb interés més enllà de la celebració de l'acte. Però no ho és tant que això es produeixi sempre o, fins i tot, que aquest interés "adicional" es mantingui indefinidament. Què en penseu?

Per cert, estimats Bdebarnautes, i canviant de tema... no us enfadeu! Penseu que sovint hi ha comentaris irònics i que no s'han de prendre al peu de la lletra. Com que no ens veiem les cares, com que no podem acompanyar el que aquí es diu amb gestos, amb el to de veu... de vegades surten equívocs en les interpretacions. No seria mala idea deixar oberta, quan es llegeix qualsevol història o comentari, aquesta "pressumpció d'ironïa" per a l'autor. Ara, que també és cert que tothom té dret de prendre's i interpretar cóm vulgui el que aquí hi ha escrit... No sempre és fàcil això de la conviviència cibernètica! Deixeu-me dir, però, que més enllà de petits malentesos i d'uns pocs casos puntuals, aquest web pot presumir, crec, d'un molt bon ambient de diàleg.

Laura - 18/03/2006 18:02


El problema del temari no és complicat, s'estableixen alguns epígrafs concrets que es vegin prou clars i un apartat de "Diversos", i a còrrer! A mesura que es vegi la vitalitat -i la utilitat- de l'agenda es pot anar afinant.

Jo he tingut clara de bon començament la vocació "alternativa" que promulgueu, però és evident que no es pot negligir alegrement l'oferta més estàndard (per dir-ho d'alguna manera) ja que hi ha prou mostres dignes i constructives que paguen l'esforç de ser publicitades, em sembla a mi.

Pere - 18/03/2006 18:16


alternatiu / estàndar... quina discussió que podriem generar!! Fixeu-vos si en sóc jo d'alternatiu a vegades, que vaig a actes tant alternatius tan alternatius que la majoria de genbt considera estàndards. I a vegades, vaig a llocs ben estàndards entre el meu cercle d'amistats, que la meva familia considera fins i tot, massa alternatius. És que això de classificar, és molt difícil.
Tot i així, jo també confio en el tarannà estàndard (ups... corrent, general, típic, tòpic, usual, freqüent... dels bdebarnautes més participatius). Eis, en el pitjor dels casos, si no funcionés l'agenda, pel que sigui, es torna a treure, i tant feliços.

kpd - 18/03/2006 19:09


Quina sorpresa!He estat fora aquest cap de setmana i quan arribo i obro la pàgina sembla ser que,alguns, us heu cregut que estic emprenyat. Doncs no.Encara que no ens veiem les cares un adivina, més o menys, qui té al altre costat de la xarxa.
A veure, crec que en el tema que ens ocupa, i en tants altres, intentar uniformitzar criteris és força riscat, com bé diu en kpd, el que sembla bo per uns per altres és dolent. Per tant crec que tindrem, no hi haurà més remei, que confiar en el sentit comú dels que informen i en el criteri de cadascun de nosaltres. Prohibit, prohibir. Si l'acte proposat s'ho val, tindrà acollida ,sinó ell solet es morirà.
Set-ciències,tranquil home,que només m'emprenyo amb els irrespetuosos, mentiders i dictadors, i aquest no és el teu cas. Encara et diré més, ja ni aixó, amb els anys que tinc quan algú hem vol tocar el voraviu l'ignoro (hasta luego,Lucas).
Em pots seguir dien Enric. Gràcies.

Enric - 19/03/2006 20:24


Hi ha coses que delaten: l'Enric ja té una edat... en la seva darrera aportació fa ús del famós eslògan del maig del 68 parisenc, "Prohibit prohibir".

Ja veig que és dels meus i que es manté en forma.

Set-ciències - 20/03/2006 00:11


Apa, doncs, a tall de prova aquí us envio una convocatòria urgent (llàstima, podia haver-ho fet abans!):

Dilluns 20 de març, 8 del vespre
Biblioteca Miquel Llongueras –Les Corts
Riera Blanca 1-3
08028 Barcelona
Tel.: 93 449 31 07

METEOROLOGIA DE BUTXACA
Dels núvols que s’acosten als models numèrics. La previsió del temps tant pot ser molt més senzilla com molt més
complexa del que ens imaginem
A càrrec de Mònica López, meteoròloga de TV3.
Sisena i última conferència del cicle de divulgació científica “Visions de la ciència” dedicat al temps i els desastres naturals.

Organitza:
Xarxa de Biblioteques de Barcelona
Direcció de Promoció de Cultura Científica (Institut de Cultura de Barcelona, ICUB)

Set-ciències - 20/03/2006 00:25


Hola amics! Per començar, jo no veig que s'hagi d'establir cap diferencia entre actes alternatius i actes estàndars. En primer lloc pq és difícil establir qué es considera alternatiu i qué es considera estàndar, i en segon lloc, pq un acte no és bo o dolent pel sol fet d'estar en una d'aquestes categories. L'Agenda hauria de partir del criteri, crec jo, dels mateixos Bdebarnautes, si vosaltres creieu que un acte és prou interessant, el penjem, si no, doncs no el penjem. I si algu vol aprofitar la web per fer publicitat d'un acte, doncs que ho faci, per això està... (no crec que sigui bo ara de criminalitzar els artistes per voler viure del seu art!).

D'altra banda, si s'ha d'introduir una agenda en portada jo li donaria un espai propi, i no la barregeria formalment amb el disseny de les notícies, encara que això signifiqui redissenyar una mica la pàgina. Nomès cal, per exemple, posar les notícies en format horitzontal (fet que faria possible posar una sola notícia) i l'agenda en format horitzontal tambè... encara que hi ha alternatives.

El tema més important potser és el de la caducitat. En primer lloc pq si els actes de l'agenda tb surten al mapa tindrem el mapa ofegat de puntets en tres mesos... la meva proposta és posar el puntet durant un temps (mentre duri l'acte, posem per cas) i que després desaparegui del mapa però NO de l'arxiu ni del cercador (així els actes no molesten però es poden consultar)

Per acabar: Setciències, gràcies per l'acte, però programar una agenda requereix temps... i encara no està decidit del tot... de totes maneres, gràcies per avisar (m'agrada la meteo);P

Marta - 20/03/2006 13:56


Estic molt d'acord amb aquestes últimes consideracions sobre la caducitat del "puntet" però no de la informació. I també seria partidari de començar sense massa classificacions, i afegir-les més endavant si és de menester. Ja serà classificació suficient que sigui un punt... (un quadrat? :P) diferent a la resta dels existents i que tingui un funcionament intern d'agenda. A més, com molt bé diu en kpd, si la cosa no acaba de funcionar, es treu i tan panxos!

Mi K - 20/03/2006 14:49


Vale.. encantada que la meva història hagi generat tant de debat... peró anireu al concert o no? :D...

Nuit - 20/03/2006 16:25


Va Nuit, fes-nos cinc cèntims de quina mena de música fan els teus amics, per que si van de "canción española", posem per cas, ja et dic des d'ara mateix que jo no m'hi atanso ni anant torrat.

Set-ciències - 20/03/2006 17:05


Tothom haurà entès que em referia al gènere pseudo folclòric de les senyores (i algun senyor) que conreen aquesta mena de "copla" i omplen els programes cardíacs i de xafarderia de les pantalles de TV... no pas a la cançó que es fa en la digna llengua castellana. Cada cosa al seu lloc!

Set-ciències - 20/03/2006 18:16


És dimecres, 22, som al punt de migdia i la Nuit encara no ha aclarit la mena de fórmula o tendència musical del grup de la seva "coneguda". I jo em pregunto: Què em poso per anar al concert? M'estic mirant la robeta "punk" i no sé si serà escaient, d'altra banda havia portat l'esmòquing a la tintoreria i no estic segur de tenir-lo per demà, la disfressa de "yuppi" pot ser inadequada, no tinc temps de fer-me rastes... No sé com anar-hi!

Set-ciències - 22/03/2006 12:39


.. doncs fan cançó lleugera... pop. I Imagino que, encara que tenen cançons pròpies, tocaram versions de temes pop dels 80 i 90. Per fer-te una idea pots visitar la web:
http://www.razondemas.com

Així que pots anar vestit normal (aixó sí, amb combinacions alegres)

Nuit - 22/03/2006 13:52


Gràcies! Ja estic més tranquil, veus?

Set-ciències - 22/03/2006 15:44
Deixa el teu comentari
Per deixar un comentari has d'estar registrat:

Nom d'usuari:

Password:




Has oblidat la teva contrasenya? | Has oblidat el teu nom d'usuari? | Et vols registrar?
cerca Cerca avançada
 
Mostra al mapa
filtre

Amor

Anada d'olla

Ficcions

Històric

Històries de bici

No a la guerra

Queixa

Quotidià

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

 


 
Contacte | Staff | © Bdebarna 2010